maandag 26 maart 2018

OLR Krakus

De volgende Olraces waar ik voor aan het kweken ben zijn Krakus in Polen en de Golden Algarve in Portugal. Voor Krakus heb ik nu de eerste 8 jongen gespeend en in een aparte ren geplaatst waar ze nog even wat zelfstandigheid kunnen ontwikkelen voor ze vertrekken.


 Krakus heeft een zware finale van meer als 500 km. Nog belangrijker als de afstand is de conditie van de duiven en die was daar vorig jaar erg goed. Ik kan dat altijd mooi zien als ik eens een duif terug koop. Dan weet ik in combinatie met de gegevens over de verliezen, die met name op de paar eerste africhtingen geleden worden, genoeg.

Ook heb ik de organisator en zijn dochter ontmoet en had daar een goed gevoel bij. Doorslaggevend voor mij was het feit dat Gerard Schalkwijk en zijn vrouw Katiuska van Traivipharma deze race sponsoren en ook de duiven verzamelen en opsturen. Als die er achter staan maak ik me weinig zorgen...


Hier de link naar de site van Krakus met Engelse vertaalmogelijkheid aan de rechterzijde van de site: http://www.mwgkrakus.pl/
Op de site van Pipa stond een uitgebreid verslag met foto's van de finale in 2017: https://www.pipa.be/nl/newsandarticles/news/de-poolse-krakus-one-loft-race-is-een-nieuwe-rijzende-ster-in-het