vrijdag 27 februari 2015

Ceder olie

Volgens verschillende melkers dé oplossing als je geen last wil hebben van motjes in je hok. Ik had vorig jaar op één hok regelmatig wat motjes rondvliegen, dus 2 plankjes besteld met de pure cederolie erbij. Kwestie van wat druppels op de plankjes aanbrengen en de motjes kiezen het hazenpad, althans dat wordt beweerd.


Ik heb ze van de zomer ca. 2 maanden laten hangen en ben regelmatig olie op de plankjes blijven druppelen. Voelde me net Klazien uit Zalk, maar enfin. Eén keer meende ik, toen ik s´nachts even het hok ging kijken, dat de motjes enige afstand hielden van de plankjes maar dat bleek schijn. Kortom in mijn hok werkt het absoluut niet. Daarna een spuitbus vogelspray 404 gehaald, tijdje regelmatig s´nachts een paar plekjes op het plafond bespoten en de motjes waren nagenoeg verdwenen.....