woensdag 8 april 2015

Spirulina


In mijn laatste column in sportblad de Duif ( http://www.deduif.be/home.aspx ) verhaal ik over het bijzondere, aantoonbare, effect dat Spirulinapoeder heeft op de kwaliteit van het zaad van doffers.


Hieronder staat een doorlink naar de (bio) Spirulinapoeder die ik heb aangeschaft en welke me nog geen tientje kostte voor 250 gram. Ik deed één maal per dag 1 afgestreken eetlepel op een emmertje voer en dat verspreidde ik over alle 20 koppels. Ik begon 7 dagen voor het koppelen en bleef het daarna nog een week geven.

Bij de 2e ronde gaf ik het weer gedurende een week vanaf het moment dat de jongen 5 dagen oud waren en dat herhaal ik elke keer bij de volgende ronde jongen. Een goede combinatie is om het aan te maken met bietensap. Je kunt het ook in pilvorm krijgen zoals op de foto te zien is, maar die ik heb voor m'n vrouw en mezelf aangeschaft. Voor de prijs hoef je het niet te laten. http://www.fitperpost.nl/specials/spirulina/spirulina-poeder-raw-bio.html