donderdag 7 mei 2020

4e ronde..

De kweek loopt lekker door en nog steeds gaat alles naar wens. De laatste doffers zijn nu nog aan het drijven voor ronde 4. Ronde 3 gaat nog naar 2 of 3 races in Aziƫ en wat ik dan kweek is voor enkele vrienden en uit bepaalde lijntjes ook voor mezelf. Daarna ga ik nog wat koppels samen zetten om een paar nieuwe koppelingen uit te proberen en alvast voor het nieuwe seizoen te kijken hoe de jongen zich op het eerste gezicht tonen. Dat vind ik ook een van de mooiste kanten van de sport.

Ik kan er ook niet in kijken maar als ze me in de hand al niet aan staan ga ik er niet verder mee experimenteren. Echte fijne verraden zich in het algemeen toch wel volgens mij, alhoewel je je ook best eens kunt vergissen. Maar als je op je gevoel afgaat kom je meestal een heel eind mits de nazaten grondig worden getest natuurlijk.

Dit is de Jonge Vechter en een van de laatste doffers die nog loopt te drijven voor Ronde 4. Jonge Vechter is ook een zomerjong en  heb ik gekweekt uit Broer x Zus. Ondanks de straffe inteelt geeft hij geen krimp qua gezondheid. Ziet er altijd goed uit en ook een gezellige doffer op het hok. Foto is vandaag gemaakt.
 

Ik werk altijd met cijfers voordat de duiven weggaan naar een race of maak bepaalde aantekeningen waarom een duif me de eerste 4 weken al opviel. Of tegenviel kan ook natuurlijk. Maar dat is voor mij geen reden om een duif niet in te sturen. Of de gezondheid moet rammelen. Dan is het einde verhaal. Die hoge cijfers scoren betekent echter geen garantie dat het goeie racers worden. Maar de echt goede zijn bijna altijd wel goed tot zeer goed gebouwd...Dan praat ik wel over finaleduiven niet over de duiven die op de eerste Hotspots de 1e winnen. Ook knap maar dat kan ook op wilskracht.. Een duif die zich op de finale laat zien zijn de echte atleten...

Ook wat betreft mijn kwekers zie ik graag dat ze in goede conditie blijven en niet terug vallen tijdens de kweek. Ik begrijp dan ook nooit waarom sommige melkers last hebben van overbevolking…Zoveel goeie zijn er toch niet?