zondag 25 oktober 2015

Kassel


Gisteren naar de duivensportbeurs in Kassel (D) geweest. Veel stands, veel melkers uit heel Europa. Mooie plaats ook om af te spreken met melkers uit andere landen en dat had ik ook gedaan. Heb genoten.

Ook kon ik daar 2 duiven ophalen die ik gekocht had en meegedaan hadden aan de AS Golden Race waaronder het krasduivinnetje, nestligger van Harmony uit Lexus. Ook ontmoette ik daar Miroslav Vidhold die voor mij een broer en zus van Corina, de winnares van de finale in Algarve 2014, had gekweekt. Werkelijk schitterende duiven.

Links nestligger Harmony (o.a. 2e semifinale Belgian Masters) . Rechts broer winnaar finale Algarve 2014

De moeder komt uit Adka en dat is een rechtstreekse van Ad Schaerlaeckens uit zijn fantastische 08-553 uit Home Alone welke stond gekoppeld tegen een dochter van de 95-230, broer Ace Four. Home Alone is een zoon van Ace Four. De vader van Corina komt ook uit Dochter Adka van A.S. Stond in dit geval gekoppeld tegen een doffer van de  Olympiadelijn van Gust Janssen.

Ben erg blij met deze lijn die bewezen heeft tegen de beste duiven van Europa de 1e te kunnen spelen in de hitte van Portugal. Home Alone speelde bij Ad Schaerlaeckens een paar keer minuten los onder dezelfde omstandigheden (bloedheet en kopwind) tegen duizenden duiven, lag dan total loss op de klep en de volgende morgen trainde hij weer vrolijk mee met de groep. Duiven die zich volledig durven te geven....