zondag 13 december 2015

Orchidee

Het koppelen komt steeds dichterbij. 90 % van de koppelingen staat voor mij inmiddels vast. Met dit duivinnetje genaamd Orchidee ben ik er nog niet helemaal uit. Ik twijfel nog of ik haar zal koppelen tegen Lexus óf Carrera. Lexus pakte vorig jaar goed op Titan. Orchidee zou een mooi koppel vormen met Carrera maar ik overweeg ook om ze andersom te koppelen. Nou ja we hebben nog wat tijd om te beslissen.


Orchidee is een duivin van 2015 die werd ingezet op de AS Golden Race in Griekenland. Ze werd ingestuurd door een juwelier uit België met zeer fijne duiven. Ze voert vnl Hebberecht bloed en is een kleine maar zeer fijne duivin. Perfect gebouwd met een ijzeren slot. De klasse en het verstand druipt er vanaf.

Ze is de beste duivin die ooit aan de AS Golden race heeft meegedaan met de navolgende onderstaande prestaties incl. een 2e plaats in de superzware bloedhete semifinale ….....

Train 5-     3e tegen 1300 duiven

Train 7-      3e tegen 1270 duiven


Race 1-       4e tegen 1221 duiven


Race 3-       5e tegen 1043 duiven

Race 4-       2e tegen 828 duiven (semifinale zeer zwaar) 7 seconde achter de winnaar

Race 5-       Finale: 24e tegen 560 duiven