zondag 31 juli 2016

Weekend


Afgelopen weekend de finale in Griekenland met extreem hoge temperaturen landinwaarts tusen de 35 en 40 graden, grote gedeeltes kopwind en een aantal bergen in het parcours van 2 km hoog. Het werd zoals verwacht een zeer zware finale met veel Italiaanse en Griekse duiven in de hoofdrol. Ook geen wonder want die zijn meer vertrouwd met dit soort extreme omstandigheden. Hun duiven zouden daarentegen weer minder kans maken op bv een Belgian Masters denk ik, waar o.a. het kruim van de Belgische duivensport aan meedoet.

Een duivinnetje uit Pinky was mijn 1e in Griekenland. Pinky won zelf de 7e in de finale in Denemarken. Ze zat in een kopgroepje van 6 duiven en liep als laatste naar binnen...

Enfin bij de eerste 45 duiven dus slechts 1 duif uit Nederland en tussen de 45e en 60e duif kwamen er 5 Nederlandse duiven door, waaronder een van mij uit Pinky. Pinky vloog zelf vorig jaar kop in de finale van de Danisch OLRace en had ik na zijn prestatie (gelukkig) terug gekocht. Om half zes savonds moesten er van de 862 finalisten nog 800 komen. Ik had er 4 van de 6 die ik nog in de race had terug bij de eerste 250. Maar zoals zo vaak bij OLRaces kwamen ze de volgende dag nog redelijk goed na en nu, zondagavond is bijna de helft weer terug.

Siebren pakte met de 1e prijs van Bauke dit seizoen nu al 4 x de 1e in groot verband tegen gemiddeld ruim 5200 duiven!

In Nederland wordt er volop met de jonge duiven gevlogen. Siebren Wierstra pakte gisteren met een jonge doffer genaamd Bauke, gekweekt uit een duivin van mij uit de lijnen super As x Ad S,  de 1e in CCG de Driesprong, wat ook de 1e betekende in Samenspel C1 tegen 3115 duiven. Van District 1 en 2 met in totaal 8678 duiven was Bauke tevens de 2e snelste. Vorig jaar speelde een jong uit hetzelfde koppel ook al teletekst tegen ruim 8280 duiven. Siebren pakte in District 2 van de 36 ingezette jongen 21 prijzen. Overigens kwamen er van zijn eerste 10 duiven 6 uit duiven van mij of rechtstreeks van hier. Dus beiden blij...