zondag 29 januari 2017

Silver Lady


Het fameuze duivinnetje Silver Lady werd 3 x gespeeld en won 3 x teletekst waarvan een 1e Nationaal. Op haar 4e vlucht sneuvelde zij op het veld van eer. Voor mij de enige en laatste kans een dochter van haar te bemachtigen...


Vanavond liep de totale verkoop af van oude duiven van Benno Kastelein. Zijn hok is vnl opgebouwd met duiven van Jelle Jellema en Arjan Beens. In bepaalde duiven van Benno had ik veel interesse omdat ik ook al succes heb gehad met het lijntje van Snelle Jelle, Orion en Miss Gijsje. Voor de “duurvermogen” kant van mijn kweekhok wilde ik er graag nog wat van deze lijn bij hebben en dan met name uit zijn fameuze duivin Silver Lady van 2014,  die 3 x werd gespeeld en 3 x teletekst haalde, waarvan een 1e nat. Cahors sector 3 tegen 5028 duiven en daarbij ook nog eens de snelste was van alle sectoren met ruim 12.000 duiven.

Ze stond gekoppeld tegen een doffertje wat rechtstreeks kwam uit een zoon van de beroemde  "Zoon Miss Gijsje 430"  van Jellema. (De 3e en 10e nat. Barcelona 2016 komen beiden uit Zn Miss Gijsje). Erg blij met dit duivinnetje, dat ook door Jelle Jellema als zijn favorietje werd bestempeld!