donderdag 11 mei 2017

Bodembedekking

Gedurende de jaren dat ik duiven had en heb zijn alle soorten en vormen van bodembedekking de revue inmiddels gepasseerd. Die ik nu gebruik is het beste en het veiligste wat ik ooit op mijn kweekhok heb gehad. Voordelen zijn een extra stukje behaaglijkheid wat je je hok binnen brengt. Verder wordt het hok aanmerkelijk droger en droogt mest snel uit.

Zelf gebruik ik een laagje van circa 5 cm in het loopgedeelte van het kweekhok

Als je duiven kerngezond zijn en je bent uitermate voorzichtig met bijgehaalde duiven vind ik dit een perfecte oplossing. Het product heet Corbo en bestaat uit gemalen maiskolven. Het loopt makkelijk, stuift niet en blijft lang goed. De duiven liggen er ook graag op en je kunt het ook onder de broedschotel strooien waar jongen in liggen.

Aan de binnenkant voor de buitendeur ligt een rooster in de korrels die ervoor zorgt dat je de korrels niet naar buiten loopt

Voor mij is het absoluut top en wat ik eerder zei; Ik word niet gesponsord. Wat goed is beveel ik rustig aan en wat in mijn ogen slecht is schrijf ik niet over. Het is eenvoudig aan te schaffen op internet of bij een goede speciaalzaak. Ik betaal gemiddeld rond de 16,50-17,50 per zak.

Zo ziet de verpakking er uit plus een close up van de korrels