dinsdag 19 september 2017

Jonge duiven

Het voordeel van de lat extreem hoog leggen mbt kwaliteit is dat je nooit geen last van overbevolking krijgt. Er zijn immers zo weinig goede duiven/lijnen waar je iets mee kunt bereiken. Als je daarbij ook nog eens op gezondheid selecteert scheelt dat, met name in het begin, ook nog eens de helft alhoewel ik nu heel duidelijk de vruchten begin te plukken van die harde selectie.

Jonge duif met een vast eigen plekje waar je hem altijd kunt terug vinden krijgt bij mij extra punten. Dit duifje heeft behoudens een paramixo enting nog nooit medicijnen gehad, ook niet tegen het geel of iets dergelijks. Moet er volledigheidshalve wel bij vermelden dat hij ook nooit bij duiven van andere hokken in de mand heeft gezeten.
De jonge duiven die ik voor mezelf heb gekweekt zien er prachtig uit, met niet of nagenoeg geen uitval. Gisteren maakte ik onderstaand korte filmpje van een van de jonge doffertjes genaamd Max, die met de hand van mijn vrouw aan het knokken was. Zijn moeder vloog als jonge duif reeds teletekst en als jaarling 1e NPO op ca. 600 km. Kijk hier: https://youtu.be/YRPxBc7df9E