woensdag 28 februari 2018

Aanleveren

De eerste ronde jongen is klaar voor vertrek naar de races in Griekenland (12 stuks)  en Bulgarije (12 stuks) , respectievelijk de AS Golden Race (http://www.aspigeons.com/?CatID=2) en de Sofia One Loft race (http://www.one-loft.com/index.php?mn=8). Met beide organisatoren heb ik tot dusver goede ervaringen en heb ze ook persoonlijk ontmoet. Ook de afwikkeling van beide races is altijd punctueel en professioneel. Daarnaast hebben beide races ook een prima website. Voor mij de belangrijkste redenen om voor een bepaalde race te kiezen, want ook bij de OLRaces is het niet allemaal goud wat er blinkt...

Ik vind het prettig als de jongen relaxt en goed voorbereid  de deur uitgaan....

 Komend weekend ga ik ze op de beurs in Houten aanleveren en vandaar gaan ze de volgende dag direct door naar de 2 landen.  Ik wil ze zondag naar Houten brengen. Scheelt in ieder geval 1 dag minder in de mand zitten.  Ze zijn goed voorbereid denk ik. Ze eten en drinken zelfstandig, hebben al een nacht in de mand gezeten en mijn vrouw heeft ze wat extra aandacht gegeven zodat ze erg mak zijn. Scheelt allemaal weer tegen de stress=jonge duivenziektes. De volgende ronde jongen gaan zoals het nu lijkt naar Krakus en de Golden Algarve in Portugal.