zondag 4 maart 2018

Voorjaarsbeurs Houten I

 Vandaag, zondag 4 maart naar de Voorjaarsbeurs in Houten geweest. Niet alleen om de beurs te bezoeken maar ook om 24 duiven aan te leveren voor 2 verschillende éénhoksraces, respectievelijk in Griekenland en Bulgarije. Twee goed bekend staande races met uitstekende “aftersales” dwz betalen van het prijzengeld en de overige afwikkeling.
 

Maar tevens hokken waar de duiven in uitstekende conditie verkeren zodat ze een eerlijke kans krijgen, gebaseerd op kwaliteit. In Griekenland was het van de week nog 21 graden en Dimitri, de eigenaar van de race in Griekenland vertelde me dat hij de afgelopen dagen tijdens zijn verblijf in Nederland het gevoel had dat hij in Siberië was. Voor de duiven in ieder geval een goed vooruitzicht om richting zon af te reizen.


 De beurs zelf vond ik persoonlijk erg gezellig en ook informatief. Er was veel te zien en verder ook altijd weer leuk om oude bekenden tegen te komen en even bij te praten. Verder prachtig materiaal om je hok mee in te richten, rennen en zelfs wat leuke hokken. Ook een stevige uitbreiding van de stands met éénhoksraces waaronder een spectaculaire voor volgend jaar. Daar kom ik deze week nog op terug met informatie uit de eerste hand.

Ik ben blij dat de duiven in topconditie zijn afgeleverd. Er valt dan weer een last van je af, alsof ik zelf een ei heb gelegd...