zondag 6 mei 2018

Duivinnen

 Ik ben altijd op zoek naar excellente duivinnen. Er zitten er nu na jaren van keiharde selectie een paar die zich inmiddels als kweekster bewezen hebben en die elk jaar wel iets speciaals geven. En die niet alleen goed doorkweken, maar ook nog eens een geweldig goede basisgezondheid hebben. Dat is wat ik nastreef en op welke fundamenten ik mijn hok probeer op te bouwen.

Dit een jaarling duivinnetje genaamd het Wringertje, dat direct op de kweek is gezet vanwege haar alles.. Bouw en uitstraling is perfect, gezondheid altijd 100% en ze komt uit een meer dan bewezen familie die regelmatig nationale kopduiven geeft. Dus erg spannend hoe haar jongen het dit jaar gaan doen. Foto's zijn vorige week gemaakt nadat de jongen van de 3e ronde voor Algarve zijn weggehaald. Ze kunnen nu weer aan de bak voor een stel hopelijk mooie zomerjongen. 

Dat gaat echt niet vanzelf en je moet er veel voor over hebben, goed kunnen incasseren en je eigen plan blijven volgen. Tenminste zo sta ik er in en de tijd zal het leren of het de goede weg is. De enige echte waarheid in de duivensport bestaat immers niet... Ik beleef er in ieder geval veel vreugde en plezier aan en daar gaat het tenslotte in de eerste plaats om. De rest zie ik als bonus…
 
Titan mag ik inmiddels wel een kweekster noemen. Ze is moeder van o.a. Harmony (2e op de zware semifinale Belgian Masters), Trigger (17e finale Great Derby Algarve) maar ook van Dorian (45e finale AS Golden Race) en nog een stel fijne duiven. Haar zus won als jaarling een 1e en 2e NPO met 30 graden en NO wind op afstanden van ruim 650 km.