woensdag 14 augustus 2019

Nakweek

Zonder overdrijven kan ik zeggen dat er iedere week wel mooie referenties binnen komen van melkers die succes hebben met mijn duiven of nazaten ervan. Voor mij zijn dat soort berichten de kers op de taart.

Net als Dick Verdoorn die al een aantal prachtige prestaties neer zette tussen het Dordtse geweld en afgelopen week weer de 1e pakte met een nazaat van Penneke 92 x Super Girl. Ik ga niet alles op mijn blog zetten maar ben altijd weer blij met dit soort berichten...

Beautiful Spider.  Klik op de foto voor het origineel


In 2013 gingen er een stel eieren vanuit mijn kweekdhok richting Klaas de Jong & Zn uit EE, momenteel een van de toonaangevende all round hokken van de afdeling 11. Uit die eieren kropen een stel prachtige jongen waaronder een aantal echt fijne. Daarbij o.a. Spider die als jaarling al gelijk 2 x teletekst deed, met een 5e en 10e NPO op de 600 km vluchten. Ook Defender bleek een toppertje en niet alleen op de vluchten….


Een jong er uit stond dit jaar na 4 vluchten bovenaan maar miste op een van die rotvluchten. Nu echter staat een broertje van haar van een ronde later bovenaan voor het kampioenschap.


Ook de Combinatie H&G Veendorp schafte op hun beurt bij Klaas de Jong & Zn een jong aan uit Defender en dat duivinnetje (18-891) speelde de laatste NPO eendaagse fondvluchten o.a. een 20e en 85e NPO


 Én op de laatste best pittige Vierzon, op een afstand van maar liefst 737 km, met 1076 meter per minuut, pakte ze de 14e NPO . Tof om dit soort duivinnen op de kooi te hebben...



Top duivinnetje (18-891)  rechtstreeks uit Defender….