vrijdag 31 december 2021

Pluk de dag, zeker in 2022!

Nog een paar uurtjes en het jaar zit er weer op. Als je het in één woord zou moeten samen vatten komt “heftig” het meest in de buurt denk ik. De wereld staat aardig op zijn kop en we zijn als mensheid weer even op onze plaats gezet. Namelijk dat we eigenlijk helemaal niks voorstellen . Landen met de meest geavanceerde technologie, raketten en tanks konden zo’n virusje wereldwijd niet eens tegen houden en de natuur liet weer even zien wie er werkelijk de baas is.

Ondanks de minder leuke dingen dit jaar, blijft er ook nog genoeg over om van te genieten. Naast het allerbelangrijkste - gezondheid van jezelf en je dierbaren- hebben we als melkers het geluk een prachtige hobby te mogen beoefenen. Ik zie het als een voorrecht om een fijn hokje met duiven te hebben, daarmee te kunnen spelen en te kunnen genieten van het opkweken van je eigen jonge duiven.


Zelf heb ik naast mijn hondjes en de natuur drie echte passies; duiven, sportvissen en motorrijden. Kijken we 10 tot 15 jaar vooruit dan kan het maar zo zijn dat dan alle drie die hobbies niet meer toegestaan zijn. Wat dat betreft had ik beter postzegels kunnen gaan verzamelen maar het is niet anders. Daar kan ik me dan druk over gaan maken, maar wat ik eigenlijk wil meegeven is dat we wellicht veel meer in het moment moeten proberen te leven.

Geniet wat je nu nog kan en hebt. Kijk niet te ver vooruit want de wereld is aardig in beweging en is het is bijna niet te voorspellen welke kant het op gaat. Dus vandaar richting het nieuwe jaar wens ik u allen een gezond en gelukkig 2022 en ik wil vooral positief afsluiten met de spreuk:
Pluk de dag!