zondag 21 oktober 2018

foto's

Stacey

 Van sommige jonge duiven die naar een éénhoksrace gaan maak ik een foto voor ze vertrekken. Heel willekeurig, vaak omdat ze wat extra’s lijken te hebben. Zoals ook van Stacey het Blauwtje dat naar Krakus in Polen werd ingestuurd. Het was mijn 2e duif in de finale gekweekt uit Moonraker x dochter Epke x Zus Fiona. We hadden er 12 ingestuurd en in de finale nog 8 over na alle trainingen en 4 races. Alle 8 kwamen weer terug in deze finale van 530km. 


Ook van Pinky jr. het Blauw witpen doffertje uit zoon Pinky x dochter Chinees, dat naar de Golden Algarve moest, maakte ik een foto. In de pittige finale van 505km zag ik op een gegeven ogenblik een blauwe witpen op de klep landen die er verdacht veel op leek. Hij bleef nog een tijdje op de klep zitten voor hij naar binnen dook en ja hoor inderdaad; Pinky jr en pakte de 66e prijs in de finale. Onze 2e duif na Star Fighter die de 28e prijs pakte en ook 3e asduif werd van de 4952 ingezonden duiven.

Om een idee te geven; Toen Pinky jr. naar binnen dook was hij de 13e Nederlandse duif en van alle Belgische duiven was er toen pas slechts 1 terug. En ook van daar geen kinderachtige deelnemers zoals een Pipa Elite Centrum, Geerinckx, Erik Limbourg, Jos Vercammen etc. om maar wat namen te noemen.  Op de Golden Algarve in Portugal hadden we er nog 15 in de finale waarvan 2 die eerder gewond waren. Daarvan kwamen er in ieder geval 10 terug en mogelijk later nog een aantal, maar dat kan ik nu nog niet zien.