maandag 19 november 2018

Star Fighter

Dacht dat ik m’n 3e asduif van de Golden Algarve race genaamd Star Fighter,  die ik uit Moonraker had gekweekt, voor een redelijk bedrag makkelijk kon terugkopen.

Zeker omdat ik er een simpel handgeschreven stamkaartje had bijgedaan.

Maar Pipa had zijn huiswerk erg goed gedaan en veel relevante info boven water gekregen met als gevolg dat het de 2e duurste van de verkoop werd en met de btw erbij voor meer als 10.000 euro naar China verhuist.

Niet normaal… Enfin ik heb het (jonge) koppel nog en er zitten voor het komend jaar 3 echt prachtige broers en zusters van Star Fighter op de kweek. Dus we gaan gewoon doorrr  :)


Dit is dan Moonraker (B17-5060211)  uit de lijnen de Wouwer-Freddy-Olympic Niels, waar ik Star Fighter, de 3e asduif en 28e prijswinnaar in de Finale van de Golden Algarve uit kweekte, maar ook de 2e prijswinnaar op race 1 van Krakus 2018 met een snelheid van 875 m/m. Voor de Golden Algarve en Krakus kweekte ik er met 3 verschillende duivinnen totaal 6 jongen uit waarvan ik er ook niet één ben verspeeld op alle vluchten tot en met de finales. 

Zelf vloog deze karakterdoffer tijdens de finale van Krakus 2017 maar liefst 12 minuten los vooruit op de 2e duif en 24 minuten los vooruit op duif 3. Hij won die finale met een snelheid van 923 meter per minuut op een afstand van 530 km. In de semifinale van de Golden Algarve waren 2 nestmaten uit hem gekweekt mijn 1e en 2e duif.... Naast o.a.  Purple Rain en nog een paar pareltjes, geweldige duiven om mee verder te bouwen...