dinsdag 23 april 2019

1e in groot verband

Bijna iedere week krijg ik wel wat mooie referenties binnen van melkers die succes hebben met mijn duiven. Dat doet me goed uiteraard vooral als ze de moeite nemen om dit door te geven. Alleen de heel speciale zet ik nog wel eens op mijn blog zoals deze van Dick Verdoorn die hier wat aanschafte. Daaronder een mooi duivinnetje uit het koppel Tiquan x Walibi. Hij kweekte daar al verschillende goede duiven uit.

Maar niet alleen bij hem komen ze goed want vorige week speelde een sportgenoot die hij een ei uit datzelfde duivinnetje had gegeven, een 1e met 24 meter/minuut los vooruit in Samenspel de Drechtsteden tegen 2192 duiven. De concurrentie in dat Samenspel liegt er niet om maar ook in groter verband tegen maar liefst 8080 (!) duiven speelde dat duifje de 1e.

Wim Vos schreef er een leuk verslag van in het Spoor der Kampioenen


Tiquan vond ik de mooiste doffer die ik ooit kweekte uit het Unionkoppel en heb ik destijds gelijk op de kweek gezet. Hij heeft bijna altijd gestaan tegen Walibi, een schoon duivinnetje wat ik bij Peter Crans haalde uit zijn Chloe, welke toen gekoppeld stond tegen een doffer uit zoon Hunti.
 

De fraaie Tiquan, directe zoon van het Unionkoppel