woensdag 8 mei 2019

Wk FCI

Vandaag 2 jonge duiven uitgezocht die dit jaar aan het FCI wereldkampioenschap mogen meedoen welke in China wordt georganiseerd. Per liefhebber mogen max. 2 duiven worden ingezonden. Ik probeer natuurlijk wel iets speciaals in te sturen, waaronder een fraai doffertje uit zus Purple Rain met de naam Maestro 005. Hopelijk geeft de naam hem wat zelfvertrouwen, maar gezien zijn familieachtergrond heeft hij in ieder geval een faire kans.

Het 2e duifje wat ik in stuur is een duivinnetje uit een nieuwe koppeling maar wel bewezen lijnen. Ik ben ervan overtuigd dat des te meer recente nationale kopduiven in een stamboom voorkomen des te meer kans dat je een topper kunt kweken. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor duiven die naar de One Loft Races gaan. Een mooi voorbeeld is dit duivinnetje uit mijn kweekkoppel Mustang x Ferrero. Misschien eens leuk om wat achtergrondinfo over de ouders te geven. Dus info over de 1e en hooguit 2e generatie.

Dochter Mustang x Ferrero
 Mustang zijn zus vloog in de finale van de Golden Algarve de 5e en werd gekocht door Mike Ganus, die met een kind daarvan de 8 e in de laatste finale van de One Million Dollar race in Zuid Afrika speelde. De moeder van Mustang is weer een volle zus van de winnaar van de finale van de Belgian Masters.

Ferrero is van 2017 en een prachtig duivinnetje wiens volle zus de finale van de AS Golden 2017 won. Laro Ervin uit ItaliĆ« schafte eveneens een volle zus van Ferrero aan en kweekte daaruit in 2018 een duifje dat de finale van de AS Golden 2018 won….

Ik heb het al eerder geschreven. Allemaal geen garanties en ik weet het; stambomen zeggen helemaal niks over de kwaliteit van een duif. Maar als de duif voor mij de perfecte uitstraling en karakter heeft en ze kan bovenstaande referenties overleggen heeft ze toch wel een streepje voor. In die volgorde dus ...Het is nog steeds een feit dat je uit 2 ezels geen renpaard kan kweken, tenminste mij lukt dat niet. Ik heb mijn best gedaan, morgen vertrekken beide duifjes naar China en we gaan het zien wat er van terecht komt aan de andere kant van de wereld...