woensdag 24 juli 2019

Loopt lekker..

Op verschillende One Loft Races zijn de trainingen inmiddels volop bezig. Na de trainingen volgen dan de races. In het algemeen rond de 4 á 5 races en dan de Semi- en echte Finale. De punten behaald tijdens de races tellen voor het kampioenschap van de Asduiven. De trainingen geven een eerste indicatie over de gezondheid van je duiven maar over de sportieve kwaliteiten zegt het nog niet zoveel. Als ik mag kiezen heb ik ze het liefst dat ze zo vlot mogelijk achter elkaar terug komen. Dat geeft mij het meeste vertrouwen.
 


 In Talent Quatro zijn de eerste 6 trainingen inmiddels geweest. Qua afstanden heeft dat nog niks te betekenen, maar een duifje van mij springt er momenteel uit en dat is China 33. Ben erg benieuwd of ze dit vol blijft houden. Op de laatste 3 trainingen was ze 3 x de eerste Nederlandse duif. Haar broer was vorig jaar mijn 2e duif in de finale van de Golden Algarve en gekweekt uit een zoon van Pinky die zelf de 7e speelde in de finale van Dapi race in Denemarken. We gaan het zien

 In Engeland hebben we deze week de eerste race gehad en daar hebben we op 25 augustus de Finale al vanuit Frankrijk richting Manchester. Ben heel benieuwd welk lijntje van mij zich daar het best bij voelt. Via d
e mail schreef coördinator Sjaak Buwalda er bovenstaand, leuke stukje over.

 In Sofia gaat het ook lekker vlot en komende dagen de semifinale met de finale op 3 augustus. Het ploegje van ons is daar lekker op dreef en hopelijk blijft dat zo. Het is een moeilijk landschap met hoge bergen en ruige natuur waar beren en wolven nog voorkomen. Roger de Vries met zijn maat
Homan, doen daar voor het eerst aan mee en dat gaat tot nu toe uitstekend. Nog 2 races incl. Finale te gaan. Ze staan bij de Asduiven ruim bovenaan en we zijn daar toch met 2900 duiven begonnen. Deze 19-713 komt uit een duif die ik gekweekt heb uit de Hunti. Dus ook hier zijn we daar blij mee….