zaterdag 12 oktober 2019

Purple Max

 Over 2 weken is er weer de enorme duivensportbeurs in Kassel, Duitsland. Een voor West Europa mooi centraal gelegen beurs waar veel te doen en te zien is. Ik ga er altijd graag naar toe. Ook om daar weer met verschillende sportvrienden uit heel Europa af te spreken en bij te praten. Maar ook om enkele duiven op te halen die ik heb terug gekocht welke hebben deelgenomen aan verschillende éénhoksraces. Ik verheug me daar enorm op om ze weer aan te pakken, terug te zien en mee naar huis te nemen. 

Purple Max in het hok waar hij werd geboren...
Voordat een duif hier weg gaat naar een race beschrijf ik ze allemaal en het is dan erg spannend om te zien hoe zo’n duif zich heeft ontwikkeld. Vorig jaar heb ik mijn eerste duif in Sofia, Purple Max, ook terug gekocht en heb daar geen spijt van gehad. Hij kweekte prachtige jongen en bv mijn 3e duif dit jaar in Sofia kwam weer uit hem, die ik overigens ook weer terug gekocht heb. Hij kreeg namelijk het hoogste cijfer voordat hij vertrok....
Maar het allermooiste moment vond ik toen ik hem los liet in de afdeling waar hij was geboren. Je kon duidelijk zien en merken dat hij zijn geboorteplek herkende want hij bleef maar koeren en rondjes draaien. Wat was dat doffertje blij en het baasje niet minder....

Zijn ouders heb ik overgeplaatst naar een ander hok en Purple Max heeft zijn kroost grootgebracht in het broedhok waar hij was geboren. Je ziet gewoon aan zo’n duif dat hij het geweldig naar zijn zin heeft op het hok. Daar kan ik nou echt van genieten...