zaterdag 24 oktober 2020

Oude bekende...

 In najaar 2014 zag ik op de Golden Ten een prachtige doffer die ik graag wilde kopen. Echter ik had de pech dat André Roodhooft zijn oog op hetzelfde duifje had laten vallen. Ik zat aan dezelfde tafel als hij en tijdens het bieden vroeg hij mij of ik het doffertje graag wilde hebben. Toen ik ja knikte zei hij dan stop ik met bieden… 

 Na afloop bedankte ik hem voor het sportieve gebaar en hij antwoordde: “Graag gedaan. Kweek er maar een jonge duif voor me uit dan is het voor mij OK”...Ik schreef er destijds een stukje over op deze site en zorgde dat hij zoals beloofd een jonge duivin uit dat koppel kreeg, die hij de veel belovende naam Smarty gaf. Dit was het stukje wat ik er toen over schreef: (voor vergroting klik op onderstaande foto en anders hier de doorlink: https://pigeon-fever.blogspot.com/2015/03/waardering_6.html)

 Momenteel staat het grootste gedeelte van de duiven van André Roodhooft te koop op Pipa en daar kwam ik een oude bekende tegen… Smarty... Ik had van André Roodhooft al eerder gehoord dat ze goed gepresteerd had op de Nationale vluchten in België.


Ook zag ik dat ze inmiddels moeder was van een prachtige jaarling die het ook niet onverdienstelijk had gedaan. Dit zijn toch leuke dingen die je in onze sport kunt meemaken….