zaterdag 6 februari 2016

Titan


Bij deel 3 van de artikelen die ik momenteel aan het schrijven ben voor Sportblad de Duif plaatste ik een foto van Titan, een jaarling duivinnetje op mijn kweekhok dat vorig jaar gekoppeld stond tegen een andere jaarling genaamd Lexus. Op die foto kreeg ik veel reacties. Titan is het type duivin waar ik altijd naar op zoek ben. Klein maar fijn, mooie balans, zachte pluim, mooie wiek maar vooral zeer intelligent, karaktervol en altijd strak in het pak. De laatste 3 eigenschappen vind ik het belangrijkste én dat het kopvliegen breed in de familie zit. Zo vloog haar zus bv als jaarling al een 1e en 2e NPO. Ik zie bv ook graag van die duivinnetjes die al koerend een agressieve doffer even de les lezen. Topmeiden die ik graag op de kooi wil hebben!


De meeste duivinnen die ik heb voldoen bijna allemaal aan deze beschrijving incl nog wat kleine dingen waar ik persoonlijk waarde aan hecht.  Ik heb uit Titan x Lexus in 2015 één duif naar Griekenland gestuurd (was mijn eerste in de finale) één naar de Golden Algarve (was mijn 2e in de finale) en één naar de Belgian Masters die op de Training-en asduifvluchten een 5e en 26e en in de semifinale een 2e vloog. Dit jaar heb ik haar gekoppeld aan Carrera, broer Friendship (1e nat. Chateauroux) van Rik Hermans terwijl Lexus nu tegen het fenomeentje Orchidee (3e, 3e, 4e, 5e en 2e in de semifinale  AS Golden Race 2015) staat gekoppeld. De basis is dus goed, de rest gewoon afwachten....