donderdag 22 maart 2018

Beschadigd ei

 Zowel bij de eerste als nu bij de 2e ronde had ik een beschadigd ei. Oorzaak onbekend.  Beide keren was het ei ingedeukt. Eén keer zelfs een behoorlijke grote beschadiging die ik bij het behandelen per ongeluk nóg groter maakte...Aagghh....Mijn vrouw kwam even bezorgd om het hoekje kijken toen ze mij een halve oerkreet hoorde slaken.....

Dit ei had een relatief kleine beschadiging/deuk. Gewoon vloeibaar kaarsvet erop gieten en mocht er meer dan gewenst kaarsvet achterblijven is dat eenvoudig te verwijderen. Pas alleen op voor te veel druk uit te oefenen op het ei. Daar kan ik je alles over vertellen maar het liep uiteindelijk goed af gelukkig. 

 Gelukkig bij beide deuken geen doorboring van het vlies. Dus behandeld met vloeibaar kaarsvet. Een waxinelichtje, aansteker én het ei zelf natuurlijk, is voldoende. Beide eieren zijn inmiddels uitgekomen, waar ik erg blij mee ben want het zijn natuurlijk net altijd je fijnste koppels waar zoiets mee gebeurt…..