woensdag 13 juni 2018

Sofia

Bij twee eenhoksraces in respectievelijk Griekenland en Sofia waaraan ik mee doe zijn de duiven inmiddels al een keer of 4 in de mand geweest. Tot nu toe was ik op beide races nog geen duif kwijt van die ik heb ingestuurd en dat betreft dan het volledige traject incl. uitwennen en africhten.

Vandaag in Sofia een leuke training waar de ca. 2500 jongen al bijna een uur moesten vliegen voor ze weer op het hok waren. Wat bij eenhoksraces nog meer opvalt als op de reguliere vluchten is dat bij bepaalde vluchten een bepaalde lijn sterk domineert waarna het een week later bv weer totaal anders kan zijn. Maar wel heel vaak bepaalde lijnen onder bepaalde omstandigheden. Dat is ook een beetje het geluk dat je moet hebben bij een finale race. Dat die laatste vlucht een beetje bij jou duiven past.
  
Klik op de foto voor een vergroting

 Vandaag een pittige van rond de 1000 meter en dan zijn de Arie Dijkstra lijnen op hun best. Bleek ook wel want de eerste van mij speelde de 6e en kwam uit een zoon van de Hunti (NL15-200), net als de 3e die ook uit een zoon van de Hunti (NL16-945) komt. Mijn eerste van vorige week is vandaag een van de laatste van die nog moeten komen en dat is wat ik bedoel.