donderdag 20 december 2018

1e asduif Thailand!

Fantastische prestatie van Bas van Beveren (NL) in de loodzware competitie van de FCI Pa Mok Grandprix in Thailand, met bijna 3000 ingezonden duiven. De NL18-1086932 werd na de enerverende finale van 490 km gekroond tot 1e asduif van alle deelnemende duiven.  Bas, die zelf de ontknoping in Thailand bijwoonde, werd ter plaatse gehuldigd dankzij de verrichtingen van zijn schitterende Blauwbandwitpen doffer

Klik op foto voor het origineel

Leuk detail: Bas kweekte zijn topduif uit 2 rechtstreekse duiven van mij die hij op veilingen na afloop van verschillende Olraces had gekocht…De vader van deze asduif had ik gespeeld op de Belgian Masters 2016, toen er maar slechts 32 duiven doorkwamen op de eerste dag, waarvan 3 van mij. Ik wilde hem eigenlijk terug kopen, (was ook een 9 plusje)  maar Bas was me te vlug af. Later deed ik hem nog een extra bod, maar hij wilde hem niet kwijt en hij had groot gelijk. Goede keuze zoals nu blijkt!