zondag 16 december 2018

Kweekklaar?

Vanmorgen de eerste sneeuw...Prachtig om te zien maar wat mij betreft liever niet te lang. Het lag er hier te kort om sporen van wild en ongedierte te kunnen zoeken. De enige sporen die ik zag waren van een ekster die heel slim alle hoekjes en gaatjes naliep op een voedzaam hapje...Die kraaiachtigen zijn toch ongelofelijk slimme vogels als je die bezig ziet.

Het verblijf van de dames én de eerste sneeuw...

We zijn de kwekers aan het bijlichten om rond de kerst te kunnen koppelen. Ik beoordeel ze momenteel om de 2  a 3 dagen om te kijken of ze er klaar voor zijn. Op het moment dat je ze in de hand pakt moet je eigenlijk schrikken van de geweldige conditie. Superzacht, blank en levendig. Het gros is er geweldig goed aan en een paar nog gewoontjes. Wel goed en mooi, maar niet super. Die krijgen een maandje langer rust. Zijn ze dan nog niet super kweek ik er gewoon niet mee.
 
    

De meeste duivinnen zijn er klaar voor.....

Ik kweek alleen met duiven die er nu geweldig bij zitten en zich ook zo gedragen. Doffers die beginnen te koeren en te draaien als je tegen ze praat en duivinnen die sleepstaartend met je mee huppen van het ene naar het andere zitje als je door het hok loopt. Het is zoeken naar de juiste balans om ze precies op het juiste moment te kunnen koppelen. Zijn ze te gek werkt ook niet volgens mij