woensdag 12 december 2018

Back home

Yesss! Stacey komt ook weer terug naar het hok waar hij in april van dit jaar werd geboren. Gelukkig kon ik hem weer terug kopen op de internetveiling van deze week. Pffff verschrikkelijk werk dat bieden. Vooral die lui die elke keer tot de laatste paar seconden wachten en dan er weer 5 euro bovenop doen….Je weet van te voren toch wat je maximaal wilt geven voor een duif denk ik dan...
 

Voor het origineel op foto klikken. Links Stacey toen hij plm 5 weken was en naar Krakus werd gestuurd en rechts zoals hij er nu uit ziet...…


 In mei stuurde ik hem naar Krakus om daar deel te nemen aan de OLR met een finale van 530 km.
Wanneer de duiven vertrekken geef ik ze altijd een cijfer en Stacey kreeg samen met de Jonge Iris van die lichting als enige een 9 plus. Jonge Iris uit broer Purple Rain heb ik op het laatste moment thuisgehouden omdat het de lieveling van mijn vrouw was, maar Stacey moest aan de bak samen met nog 11 andere medestrijders.

Dat cijfer geven is heel makkelijk als je van plan bent de beste duiven terug te kopen zodat je alvast ook weet hoe ze in de hand zijn. Voor het vliegen kan me dat niet boeien maar voor een potentiële kweekduif moeten ze toch wel aan bepaalde eisen voldoen. Anders hoef ik ze echt niet.

Van de 12 totaal had ik er na alle trainingen, races én finale nog 8 over. Mijn eerste in de 530km finale was een zoon van Purple Rain, gevolgd door Stacey die ik kweekte uit Moonraker x dochter Epke x zus Fiona via Siebren Wierstra. Stacey is een halfbroer van Star Fighter die 3e asduif werd in Golden Algarve en ook halfbroer van Raker 50 die in race 1 in Krakus de 2e speelde. Alle 3 uit Moonraker met 3 verschillende duivinnen. Blij mee….