zaterdag 30 maart 2019

Drie Achtjes

Op mijn kweekhok zit een prachtig duivinnetje dat ik had gekocht na afloop van een zware finale op een éénhoksrace in 2017. Zij vloog daar kop, maar ook eerder op de hotspotraces op de wat kortere afstand vloog zij van voren. Ook haar familie deugt aan alle kanten met veel nationale kopduiven in haar pedigree in de 1e en 2e generatie.

Als ik momenteel wat bij haal ligt de lat extreem hoog. Anders heb je geen kans op de grotere éénhoksraces, zo simpel is het gewoon. Het liefst iets van het soort waar ik al succes mee heb.  De nakweek van bedoeld duivinnetje ziet er top uit ondanks het feit dat haar moeder al van 2008 is. Dat zette me aan het denken.


Stel dat ze zich ontwikkelt tot een echt goede kweekster zal het, gezien de leeftijd van haar moeder, niet mee vallen om er nog een broer of zuster van bij te halen. Dus heb ik op voorhand maar alvast een schitterende broer van haar aangeschaft, geboren in de zomer van 2018.

Valt het duivinnetje als kweekster tegen dan heb ik pech. Blijkt ze top krijg ik in ieder geval nooit spijt dat ik deze doffer (drie achtjes) nu de kans zich voordeed, niet heb aangeschaft. Als het een succes wordt kom ik er zeker nog op terug met vermelding van afstamming, kweker etc.