vrijdag 5 april 2019

Goed seizoen 2019 gewenst!

Duiven die het naar hun zin hebben, koppels die écht verliefd zijn en sowieso een relaxte sfeer op het hok, zijn voor mij minstens zulke belangrijke ingrediënten als bv supplementen. Het scheelt niet alleen in wat het uitbreken van ziektes betreft maar komt bv ook de kwaliteit van de te kweken jongen ten goede. Ook de jonge duiven doen het beter op een goed hok met een goede sfeer daar ben ik inmiddels wel van overtuigd.

Maar ervan overtuigd zijn is wel wat anders als praten over een bewezen feit. Bewijzen kan ik zoiets niet maar hoe vaak gaan we als melkers niet op ons gevoel af? Ik wel in ieder geval en voel me daar, net als mijn duiven kennelijk, heel goed bij.

Dat middelste doffertje genaamd Tommy uit Tiquan x Walibi, staat graag met zijn vleugels omhoog als hij in zijn broedvak loopt te paraderen. Ook als hij er in vliegt gaan zijn vleugels in slow motion naar beneden. Prachtig om te zien en typisch een doffertje dat het uitermate naar zijn zin heeft op het hok.


Komend weekend ziet het weer er goed uit en voor veel melkers de (vlieg) start van een nieuw seizoen. Ik wens een ieder mooie resultaten toe en vooral volop genieten van onze mooie sport. Perfect zal het nooit worden maar wie daar naar streeft is zijn hele leven ongelukkig. Veel plezier!