maandag 27 mei 2019

Talent Quatro

Nadat de duiven voor de Golden Algarve Race waren afgeleverd en inmiddels via de luchtpost al op de hokken in Portugal zitten, was het tijd voor de laatste jongen een goede race te zoeken. De Golden Algarve is de duurste race waar we aan mee doe qua inschrijving, dus daarvoor heb ik ook de mooiste in de hand uitgezocht.

Zegt niet alles want al eerder deden sommige duiven het op de races met een laag cijfer het ook uitstekend, maar voor je gevoel pak je toch liever de mooiste jongen. Ik moet wel zeggen dat de beste wel bijna altijd in de groep van de mooiste jongen zit. Maar dat mooie (ik bedoel dan fijn gebouwde met een pientere kop) ook altijd goed zijn is natuurlijk een fabel. Was het maar zo makkelijk….

De mooie strakke accommodatie van OLR Talent Quatro

 Voor de laatste 12 heb ik gekeken naar een race die al een tijdje op de agenda staat en waar ik nog nooit een verkeerd woord over heb gehoord en dat is Talent Quatro in TjechiĆ«. De site is prima en de hokken en alles er omheen zien er altijd spic en span uit. Ook de verliezen zijn de laatste jaren sterk terug gedrongen en de prijs/kwaliteit van deze race is top. Zie de site: http://www.talent-quatro.cz/?change=chovatele

Voor de 12 jongen moest ik 700 euro totaal betalen en toen ik vroeg waar ik de duiven moest aanleveren kreeg ik een onverwacht antwoord: “We komen ze bij je ophalen!” Transportkosten 5 euro per duif. Dat zijn tenminste nette prijzen….

De duiven werden precies  op de afgesproken tijd opgehaald door Milos Javurek met een mooie praktische aanhangwagen, waarin de duiven onderweg ook gevoerd en water kon worden gegeven. Die Milos was een rustig persoon die alle tijd nam om de duiven een voor een in de aanhangwagen te plaatsen. Je ziet al snel of ze wat met duiven op hebben en dit leek erg goed. We zijn benieuwd!

Milos Javurek kwam de duiven keurig thuis ophalen...