dinsdag 11 juni 2019

1e Afdeling

Aan het einde van 2018 verzuchtten Klaas en zoon Jacob de Jong dat het in 2019 moeilijk zou zijn hun fantastische seizoen te evenaren. Verbeteren kwam al helemaal niet in hun hoofd op, maar toch zijn de resultaten tot dusver gewoon van de buitencategorie. Dat zullen ze zelf nooit zeggen, maar die vrijheid neem ik maar even voor hen. Als je zoals zij een paar weken geleden op 233 km tegen 20.693 duiven de 1e weet te spelen in de afdeling 11 (Friesland) moet je niet alleen kwaliteit op de hokken hebben maar ook topvorm.

Mooi bezit: Duivinnen die de 1e van de Afdeling kunnen vliegen..
Vorige week pakten ze op Troyes weer super met 15 van de 16 ingekorfde duiven in de prijzen en begonnen ze eveneens in de afdeling Friesland, met de 4e prijs tegen 7270 duiven.

Afgelopen weekend op Sens (606 km) korfden ze 18 duiven in en speelden in de afdeling Friesland tegen 6252 duiven opnieuw een fantastisch prijzenpercentage met 16 van de 18 ingekorfde duiven in de prijzen én... opnieuw beginnend met  de 1e van de hele afdeling Friesland en 3 duiven binnen de eerste 10…

Erg leuk vond ik natuurlijk dat ze mij meldden dat ze de vader van de winnares uit een duif van mij hadden gekweekt en wel uit de Bentley, een prachtdoffer die ik destijds mocht uitzoeken bij Hermans - van den Branden en volle broer is van de Sfinx van Rik Hermans

1e Sens afdeling Friesland...

Die Bentley heeft behalve verschillende 1e prijswinnaars ook al enkele  erg goede kwekers afgeleverd. Zo had o.a. Bas van Beveren in 2018 na alle races op een OLRace in Thailand de 1e Asduif, die hij ook kweekte uit 2 duiven van mij waaronder een dochter van de Bentley.... 
 

Bas van Beveren met zijn 1e asduif in Thailand...