maandag 23 maart 2020

Toch nog duiven

We hebben ze gelukkig nog en zouden ze niet graag missen. Onze duiven. De eerste ronde konden we nog net op tijd afleveren bij 3 verschillende races tijdens de beurs in Houten. Was het een week later geweest was dat feest waarschijnlijk niet door gegaan.

De actuele stand van zaken is dat het aanleveren van bij mijn weten  alle One Loft Races is uitgesteld richting mei. Als dan het transport naar verschillende landen weer een beetje op gang komt kunnen er nog veel One Loft Races doorgaan. Anders wordt het moeilijk. Maar de mens went snel en is erg creatief, dus zou het mij niet verbazen als er allerlei alternatieven worden bedacht in de vorm van meer winterraces etc.

We gaan het zien. Je kunt geen week vooruit kijken momenteel.


Ik heb wel besloten om kinderen rechtstreeks uit Moonraker niet meer in te sturen voor een One Loft Race.  Ze gaan vanaf nu de deur niet meer uit en zijn ook niet te koop, maar dat wisten de meesten al :) Dit jaar heb ik zoals altijd alle jongen op mijn gemak bekeken en een cijfer gegeven. Je kunt er niet inkijken, dat weet ik, maar echte fijne laten zich vaak wel zien.

Bijna elke keer als ik een jong met de “wauwfactor” in handen kreeg (uitspraak van boer Geert :))  en naar de afstamming keek kwam hij of zij in bijna alle gevallen uit een zoon of dochter van Moonraker… En in allerlei combinaties. En niet alleen op eigen hok...Dus dit jaar mag hij in alle rust zonder forceren voor eigen kweekduiven gaan zorgen…. Erg blij mee...