maandag 15 april 2019

Who Dares 2

Dit weekend 9 jonge duiven afgeleverd bij Sjaak Buwalda voor de OLR Who Dares Wins in Engeland, waarbij de duiven tijdens de finale op 27 augustus a.s. in Frankrijk zullen worden gelost. Een uitdagende race waar ik naar uitkijk. Ben benieuwd of onze duiven zich daar goed bij voelen want het is toch anders als anders. Daar zit tegelijkertijd ook de uitdaging in. De referenties van deze race zijn in ieder geval wat de verzorging voor de duiven betreft echt goed dus dat voelt ook goed.


Een van de fijnere jongen heb ik voor vertrek nog even snel op de foto gezet. Het is een van de 2 jongen van het “liefdeskoppel” waar ik in februari al over berichtte. http://pigeon-fever.blogspot.com/2019/02/echte-liefde.html



 In de hand een juweeltje vandaar dat ik hem ook de weinig originele, maar wel treffende naam “Black Beauty 32” heb gegeven. We gaan het zien wat hij gaat doen. Zijn nestbroer gaat naar een andere race, welke precies weet ik nog niet.

Vorige keer schreef ik nog dat één van de races op mijn (Duiven) Bucketlist de One Million Dollar race in Zuid Afrika was. Ik denk dat ik er inmiddels ook de geschikte duiven voor heb.

Inderdaad “was” want door allerlei ontwikkelingen daar heb ik voorlopig die race geschrapt en ga ik in plaats daarvan mij oriënteren op de Victoria Falls Race in Zimbabwe waar ik wel een goed gevoel bij heb. Qua aantallen duiven kan ik natuurlijk nooit tegen het clubje duivenmiljonairs op waarvan sommige er tussen de 100 en 200 insturen en wereldwijd alle grote races afschuimen, maar daar hoef je echt niet bang voor te zijn zo lang je je maar op kwaliteit blijft focussen.

En daarbij goed melkerschap  en vooral (kweek) visie is gelukkig nog steeds niet met geld te koop. Wat dat betreft lijkt het wel een beetje op de voetballerij. Je kunt alle vedettes ter wereld kopen en in 1 ploeg zetten maar dat wil dan nog niet zeggen dat je een (top) team hebt.

 Wat ik daarom wel een beetje zorgelijk vind is dat grote hokken met onbeperkte budgetten, die er zelf weinig van bakken, nu overal de beste verzorgers aan het wegkopen zijn. Het liefst nog met bewezen hokken en goede ligging erbij. Maar ja de meeste melkers doorzien dat wel en zijn niet helemaal achterlijk...Hoop ik :)
 

De ouders van Black Beauty 32, oftewel het zg Liefdeskoppel....

Het grappige is dat de mensen van Pipa kennelijk er net zo over denken want zij zeiden in feite hetzelfde in hun bericht op Facebook van gisteren. Het was ook al vreemd dat, terwijl een duif van PEC (Pipa) bij de eerste 4 speelde in de laatste finale van de One Million Dollar race, er met geen woord op Pipa over gerept werd. Kennelijk zijn er een aantal dingen niet goed gegaan bij die race. Het siert hun overigens wel dat ze er op deze diplomatieke manier op reageren zonder gelijk alle OLRaces te besmeuren. Een goed verstaander heeft toch maar een half woord nodig.